Animationsskole.
Lær at lave animationsfilm

Undervisning i at lave animationsfilm. Vi undersøger alle animationens genrer, fra stop-motion og håndtegnede tegnefilm til 3D og forskellige computerprogrammer. Vi vil udforske filmmediet, lære at lave storyboard og finde ud af hvordan vi bedst fortæller vores historier i billeder. Vi skal lege, lære og le, eksperimentere, hygge og ikke mindst se en masse animationsfilm.

Vi undersøger hvad animation kan og hvordan vi kan bruge det til at fortælle de historier, vi brænder for. Ved at bygge, tegne, forme, finder klippe og klistre skaber vi en visuel verden og med animation giver vi den liv!
Vi undersøger, eksperimenterer og stiller masser af spørgsmål.
F.eks. Hvad skal der til for at skabe et godt univers?
Hvordan fortæller vi historien bedst i billeder, lyd og klipning?
Hvordan skaber man en god figur?
Hvilken musik vælger vi for at skabe den helt rigtige stemning?
Vi blander alt det håndholdt og analog (bygning af dukker og kulisser) med det digitale (iPads, computere) og ender med en boblende cocktail af kreativitet, dit personlige udtryk og din fortælleglæde”

Hold 10 – 15 årige

Onsdag eftermiddag/aften på Rådhusvej 11

Holdstørrelse: 14 elever.

Sæsonlængde 36 uger
Se priser her

Lærer: Søren S. Jakobsen

© 2019 Sorø Musiske Skole. All Rights Reserved.